کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو اقای تست | تست رنگ، تست اپشن، فنی و بدنه

کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو اقای تست | تست رنگ، تست اپشن، فنی و بدنه

  • ۰
  • ۰

رانندگی در شب

خطرات رانندگی در شب

همانطور که می‌دانید رانندگی برای بسیاری از افراد یک تفریح و لذت به حساب می‌آید، رانندگی در سکوت شب و زیر آسمان پرستاره، به دور از شلوغی و ترافیک بدون شک یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ها است. اما باید گفت متاسفانه بر طبق امار های منتشر شده‌میزان تصادفات در شب سه برابر روز است و دقیق این موضوع باعث شده‌تا توجه به نکات ایمنی برای رانندگی در شب تبدیل به یک اولویت مهم شود. در این مقاله از مجله خودرو اقای تست می‌خواهیم درباره خطرات و نکات ایمنی رانندگی در شب برای شما مواردی را بیان کنیم به نکات کارشناس خودرو اقای تست توجه کنید.

رانندگی در شب و خطرات ان

دلایل بسیاری وجود دارد که باعث ایجاد خطر در حین رانندگی در شب می‌شود. اما باید گفت تمامی این موارد هیچگاه قابل کنترل نیستند، بنابراین اگر به هر علتی مجبور به رانندگی در شب شدید و یا به خاطر حال و هوای خاصش، آن را به رانندگی به روز ترجیح دادید.
لازم است به این نکته توجه داشته باشید کاهش دید به علت تاریکی هوا و خواب آلودگی مهمترین عوامل ایجاد تصادف در شب هستند. اگر می‌خواهید یک سفر ارام داشته باشید بهتر است پس از ایمن سازی خودرو؛ موارد زیر را رعایت کنید.

1. خواب آلودگی و کنترل آن

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین دلایل تصادفات در شب خواب آلودگی افراد است، بنابراین لازم است قبل از اینکه شروع به رانندگی کنید به مقدار کافی بخوابید تا در شب دچار گنگی خواب نشوید. یکی از راه های جلوگیری از خواب نوشیدن‌قهوه است که به برخی از افراد کمک بسیاری می‌کند. اما باید مراقب بود که در صورتی که بدن بیش از حد نیاز به خواب داشته باشد، قهوه هیچگاه نمی‌تواند جایگزین ان باشد، حتی اگر با قهوه هم خودتان را سرپا نگه دارید  در بعضی از مواقع ممکن است تمرکزتان کم شود و همین موضوع باعث ایجاد سانحه شود. بنابراین بهتر است هر وقت احساس نیاز به خواب کردید، کنار جاده توقف کنید و کمی استراحت کنید.

رانندگی در شب
رانندگی در شب

2. نور خودروتان را تنظیم کنید

به نقل از کارشناس خودرو اقای تست با توجه به اینکه هوا کمی تاریک می‌شود تنظیم نور خودرو بسیار حائز اهمیت است. قبل از اینکه در شب شروع به حرکت کنید باید نور خودروتان را حتما بررسی کنید که درست کار می‌کند یا نه. نکته‌ی دیگر این است که استفاده از نور بالا ممکن است باعث مختل شدن دید راننده‌ای شود که از روبرو می‌آید، پس در موراد ضرور از نور بالا خودروتان استفاده کنید.

3. از عملکرد ترمز مطمئن شوید

در بعضی از موارد ممکن است موانعی در جاده در شب سر راهتان قرار بگیرد، باید از سلامت ترمز خودروتان اطمینان حاصل کنید و بدانید هنگام نیاز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

4. شیشه های خودروتان را تمیز کنید

شیشه ها تا حد زیادی روی دید شما تاثیر گذارند. در نتیجه این شیشه های اگر کثیف باشند حتماً در شب شما را با مشکل مهمی مواجه می‌کند.بهتر است قبل از اینکه در شب رانندگی کنید، شیشه‌ها را خوب تمیز کنید تا مشکل دید در تاریکی نداشته باشید.

حتما بخوانید: عادت های بد رانندگی را کنار بگذارید

5. از رانندگی در حین غروب افتاب پرهیز کنید

به گفته کارشناس خودرو اقای تست به جرات می‌توان گفت بدترین موقع رانندگی هنگامی است که هوا گرگ و میش می‌شود. چون در این مواقع نور به انداز کفی نیست و نه هوا آنقدر تاریک است که بتوان از چراغ‌های خودرو به درستی استفاده کرد. پس در چنین موقاعی لازم است که یا حرکت کنید یا کمی صبور کنید تا هوا تاریک‌تر شود و بعد شروع به حرکت کنید.

6. برای رانندگی در شب از عینک مناسب استفاده کنید

رانندگی در شب برای افرادی که عینکی هستند کمی دشوار است. زیرا بازتاب نور در عینک‌های معمولی ممکن است آزاردهنده باشد و دید آن‌ها را مختل کند. در نتیجه بهتر است از عینک های مخصوص رانندگی کمک بگیرند. یا اسپری‌های مخصوصی که برای تمیز کردن شیشه عینک و یا کاهش شدت نور خوشید است کمی استفاده کنند.

  • ۰۲/۰۸/۱۴
  • abas Mohseni

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی